Main Slider / Nyheter / SVEFI

Sammanfattning SVEFI årsmöte 2017

Det blev ett långt och lyckat årsmöte för SVEFI i Motala igår med många nya ansikten och även kära återseenden från gamla rävar. SVEFI lyckades även under mötet att få in 8 eller 9 nya medlemmar.

Vad kom vi fram till under mötet då?
– Svenska fiddyföreningen bildas om till SVEFI MK för att kunna gå med i SVEMO och på så sätt kunna agera som klubb för att få in nya människor i sporten på ett enkelt sätt. Alla medlemmar i SVEFI MK kommer med andra ord att kunna köpa en licens i SVEMO TA. (Ansökningsprocessen är igång)

– Vi kommer att lägga en motion till SVEMO om att ta bort uppkörningskravet för att få köpa licens. Vi kommer att följa upp alla som köper licens med ett mail där vi förklarar regler med mera, vi kommer att ha grundliga förargenomgångar samt att vi efter förarmöten ser till att fånga upp nya personer och se till så att de har full koll på reglementet.

– Vi kommer att utforska möjligheten för folk med Motorcrosslicens att tävla minicross utan att behöva köpa ännu en tävlingslicens.

– Vi kommer att skicka in en uppdatering av klasser i reglementet där vi går från de som har varit sedan 2012 till att uppdatera enligt internationell standard.
— Nya klasser blir: 1. Upp till 160cc samt 2. Open

– I tävlingsserie så kommer det att vara fasta startnummer, 1-999 där 1-15 blir reserverade för tidigare års presation samt 350-399 blir reserverade för engångslicenser vid tävling.

-Medlemsavgift för att vara med i SVEFI 2017 är satt till 100:-, år 2018 kommer den avgiften att gå upp till 200:- då vi är en motorklubb och vi kommer att kunna utnyttja det på diverse sätt.

– Transpondrar finns det 10 st av, dessa kommer Alex Reinholdsson samt Christoffer Hildebrand ansvara för. Hyra av transponder kostar 150:- per tävling och betalas in på Swish eller kontant direkt vid tävling. Det är enbart medlemmar i SVEFI som får hyra dessa.

– Det ska startas upp ett Swish konto kopplat till SVEFI per omgående av kassör Sofia Israelsson.

Detta var i korta drag det vi pratade om under mötet, mer utförligt kan ni få vid samtal med någon närvarande av mötet. Det valdes även en ny styrelse för 2017 på mötet, den ser ut som följande.
– Ordförande: Alexander Reinholdsson
– Vice ordförande: Kristoffer Jansson
– Kassör: Sofia Israelsson
– Sekreterare: Sofia Israelsson